پرونده گم‌شده

about tourism & sport and etc.

۳۰ مهر ۱۳۸۵

تهران نجات مي‌يابد؟


بالاخره پس از ماه‌ها بحث و جدل ميان اعضاي شوراي شهر و شهرداري و سازمان‌هاي غير دولتي فعال و شهرداري و مخالفت برخي از اصحاب قدرت، موضوع تخريب ساخت و ساز در ارتفاعات بالاي هزار و 800 متر جدي شده و قرار از ماه آينده اين اماكن قلع و قمع شوند.

خوشبختانه با اين اوصاف مي‌توان به آينده هواي تهران و منظره كوه‌هاي شمال اين شهر اميدوار شد چرا كه رشته كوه جنوبي البرز مركزي كه حدود 10 قله را دربرگرفته تنها دل‌مشغولي عده زيادي از مردم است كه مي‌توانند با كمي راهپيمايي و كوهپيمايي تهران را زير پاي خود ببينند.

حالا فرض كنيد اگر با روند ساخت و ساز در اين مناطق برخورد نشود، بعيد نيست سازمان ميراث فرهنگي نوك قله توچال هتل بزنه به اميد جذب گردشگر فرانسوي يا وزارت نفت براي اينكه مديرانش از هواي پاك ارتفاعات تهران لذت ببرند تا خسته نشوند با همكاري وزارت راه يك اتوبان 6 بانده تا پناهگاه دارآباد بزنه.

اما متاسفانه با وجود تلاش‌هاي بعضي از كوهنوردان براي جلوگيري از اين ساخت و سازها، فدراسيون كوهنوردي و سازمان محيط‌زيست كه هر كدام به نوعي از كوه و محيط كوهستان بهره‌برداري مي‌كنند در اين بين ساكت ماندند و پا پيش نگذاشتند.

اميدواريم نه تنها ارتفاعات شمال تهران بلكه همه كوهستان‌هاي ايران مانند دماوند، علم كوه، سبلان و .... از ماشيني شدن به دور بمانند تا بعضي زمان‌ها جاهايي باشند كه آدم رو به اصل خود باز گردانند، هرچند كه لذت گرفتن حمام با آب داغ و يا جكوزي با ماساژهاي ويژه!! در جواهرده رامسر و كلاردشت چند ساليه كه رو بورسه و احتمالا جنگل‌هاي ارسباران و دماوند و كوهستان‌هاي منطقه لواسان و فشم هم در حال تجهيز به اين تكنولوژي هستند.

خدا به خير كنه.

خوشبختانه هواي تهران چند روزي است كه باراني شده و پاك. پيشنهاد مي كنم براي اينكه يك تحولي در خودتون داشته باشيد اواخر
هفته يك سري به ارتفاعات تهران بزنيد و البته ردّي برجاي نگذاريد
.

3 نظر:

  • در ۱۰:۴۵ قبل‌ازظهر, مهر ۳۰, ۱۳۸۵, Anonymous ناشناس گفت...

    هان! همين چند مين قبل براي هستي كامنت گذاشتم كه سواد ندارم اينجا كامنت بذارم اما انگاري سوادم از نم گرفتگي نجات پيدا كرد. راستي!سلام
    مباركههههههههههه
    خجالت بكش. ساعت كاري چه به بلاگ آپ كردن!!!
    سميرا

     
  • در ۹:۰۸ قبل‌ازظهر, آبان ۰۱, ۱۳۸۵, Anonymous ناشناس گفت...

    تبریک میگم.

     
  • در ۹:۵۹ قبل‌ازظهر, آبان ۰۱, ۱۳۸۵, Anonymous ناشناس گفت...

    به به ببین کی وبلاگ زده. پسر خوش تیپ خبرگزاری میراث! مبارکه به خدا. امیدوارم با پشتکاری که داری اینجام موفق بشی. می بینم که از امکانات تبلیغ مجانی هستی هم استفاده می کنی. خیلی باحالین به خدا. جفتتونو میگم

     

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی