پرونده گم‌شده

about tourism & sport and etc.

۳ بهمن ۱۳۸۶

نفس نکشید، لطفا

این هفته هم در تقویم، هفته هوای پاک نامگذاری شده. اما این سوآل وجود داره که چقدر ما در حل این مشکل تلاش می کنیم؟ چقدر از موضوع سهمیه بندی بنزین با هدف کاهش آلودگی و ترافیک عملی شد؟ افزایش خطوط حمل و نقل عمومی و فرهنگ استفاده مردم از این وسایل تا چه اندازه نهادینه شده؟ حتی با وجود اقدامهای صورت گرفته همچون محدوديتهای ترافيکی خودروها برای ورود به مناطق مرکزی شهر و تغيير ساعت کار ادارات، مدارس و بانک ها، ایجاد خطوط ویژه اتوبوسرانی حد فاصل میدان آزادی تا سه راه تهرانپارس، ميزان آلودگی هوا همچنان بالا است. به نظر می رسه پلیسهای راهنمایی و رانندگی هم می توانند با افزایش دقت خودشون در طرحی که برای کاهش هوای تهران به نظر اجتناب ناپذیر می رسه مشارکت کنند، چرا که وسایل نقلیه موتوری مهمترین آلوده کننده های شهر به حساب می آیند.


اما بد نیست بدونید که در آبان ماه امسال بیش از ۳۶۰۰ نفر يعنی روزانه ۱۲۰ نفر به علت آلودگی هوا در تهران جان باختند. سال گذشته هم بیش از ۹۹۰۰ نفر بر اثر آلودگی هوا در تهران جان خود را از دست دادند. امسال هم البته همچون بیشتر سالها حرکت جدی ای از سوی متولی محیط زیست برای برگزاری مراسم روز هوای پاک و مهمتر از اون پی گیری برای ایجاد سیاست مستمر برای کاهش آلودگی دیده نمی شه تا این معضل به بزرگترین چالش شهر تهران تبدیل شه.


تازه آلودگی های صوتی و تصویری هم وجود داره که اصلا متولی نداره و بهتره راجع بهشون صحبت نکنیم.


اما یه موضوع دیگه اینکه سیستم بلاگر، بخش فارسی خودش رو هم برای ایرانیان و بیشتر پارسی زبانها فعال کرده و عنوان "پارسی" رو هم برای اون انتخاب کرده.

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی