پرونده گم‌شده

about tourism & sport and etc.

۲ دی ۱۳۸۶

کوتاه از مراسم پیشکسوتان کوهنورد

گردهمایی پیشگامان و پیشکسوتان کوهنوردی شب اول دی ماه برگزار شد. ابتدای مراسم با حضور در بخش "آسمان شب" سازمان جغرافیایی همراه بود. هرچند تجهیزات این مجموعه ارزشمند بود، اما به نظر می رسید اطلاعاتی که گوینده برای حاضران پخش می کرد چندان تازه و به روز نیست. در کنار اون اگر امکان رصد هم فراهم می شد که عالی بود. این بخش بیشتر به معرفی ستاره ها و بیشتر منظومه شمسی گذشت. در ادامه شرکت کنندگان به سالن عمومی رفتند و دقایقی رو باهم به صحبت و تجدید خاطرات پرداختند. حضور چهره هایی که چندان به دولتی بودن توجه نمی کردند هم نشان از توجه به این برنامه داشت. اجرای این گردهمایی با مشکلاتی همراه بود. نمونه اول به قول یکی از شرکت کنندگان مصرف بیش از حد انرژی بود، تا جاییکه بیشتر مردم مجبور به کم کردن البسه خود کرده بودند ولی گرم کننده ها با شدت به فعالیت خود ادامه می دادند. بعضی از حاضران هم از گرما و ناه با سیلی صورتشون رو سرخ کرده بودند. آقای شعاعی در مقابل در ورودی ایستاده بود گویا مجلس، مجلس ختم است. موضوع ختم، البته بیشتر در زمان مشکل بلندگوها و سیستم صوتی بیشتر نمود داشت و باعث ناراحتی حاضران هم شده بود. گروه موسیقی هم که در مقابل ما قرارا داشتند و خودشون رو برای اجرای برنامه حاضر می کردند وقتی این موضوع رو دیدند و البته نوع برخورد برگزار کنندگان، ترجیح دادند هنر خودشون رو ارایه ندهند.

آقای شعاعی هم، مانند دوستان دیگری که به مرتبه ای می رسند، با انتقاد از وضعیت پیشین مدیریت فدراسیون کوهنوردی، اعلام کرد: « ما وارث فدراسیون ورشکسته هستیم و بازسازی آن همت جمعی می طلبد.» البته ایشون نگفت که دوست داریم با انجمن کوهنوردان یا گروهها و باشگاههای کوهنوردی ارتباط بهتری در این زمینه داشته باشیم.

حضور همسر نیکول در این مراسم و پخش فیلمی درباره زندگی نیکول نیز هرچند جذابیتی داشت، اما با وضعی که در این مراسم ایجاد شد، به قول رفقا، فیلم شهید شد.

آقای عظیمی هم ظاهرا چندان از نحوه برگزاری راضی نبود، ظاهراً.

اما فکر می کنم همه این مشکلاتی که گفته شد و اونهایی هم که گفته نشد، می ارزید به چند ساعت دیدن دوستان قدیمی؛

1 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی