پرونده گم‌شده

about tourism & sport and etc.

۱۹ اسفند ۱۳۸۶

خیالپردازی

تنها فرق بین موفقیت و شکست، نوع نگاهه

و اما؛ «کافکا در ساحل» ماجرای یک نوجوان ۱۵ ساله ژاپنی که از خونه فرار مي كنه و به شهر دیگه اي مي ره. همزمان با این ماجرا، داستان دیگری هم در رمان نقل می‌شه. ماجرای زندگی پیرمردی کم حواس به نام «ناکاتا» كه در کودکی و در پی اتفاقی نادر، حافظه و هوشیاری خودش رو از دست مي ده. این پیرمرد هم مثل نوجوان ۱۵ ساله محل زندگی خودش رو ترک می‌کنه و در پی ماموریتی اسرار آمیز سفر مي كنه. این دو شخصیت در طی سفر خودشون به سیر و سلوکی نمادین دست پيدا مي كنن و درگیر ماجراهایی رمز آلود می‌شن.

ترجمه انگلیسی این کتاب در سال ۲۰۰۶ جایزه پن-بوک را از آن خودش کرد و البته در سال ۲۰۰۵ میلادی، نشریه نیویورک تایمز از «کافکا در ساحل» به عنوان یکی از ۱۰ کتاب برتر سال نام برد.

اين كتاب كه دهمين رمان موراكامي در عرض 2 ماه 200هزار نسخه در ژاپن فروش كرد و همچنين اون رو برنده جايزه ادبي كافكا كرد. اين رمان آنقدر تاثير گذار بود كه خيلي ها موراكامي رو تكون دهنده توصيف كردن.

اين رمان رو به كسايي پيشنهاد مي كنم كه به خيالپردازي خيلي علاقه دارن چون خود موراكامي مي گه: «براي من نوشتن رمان مثل يك رؤياست. نوشتن رمان اين اجازه را به من مي‌دهد كه وقتي بيدارم به طور ارادي به خواب و رؤيا بروم.»

1 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی