پرونده گم‌شده

about tourism & sport and etc.

۱۴ فروردین ۱۳۸۶

نوروز



آثاري ازجمله چغازنبيل، هفت تپه، آپادانا، اشكفت‌هاي ايذه، خونگ اژدر و دهها اثر ديگه در خوزستان و لرستان و صدها بقايايي تاريخي در ايران به دليل بي‌توجهي آقايان مسئول و البته مردم رو به نابودي مي‌رن. در كنار اين‌ها مراكز طبيعي هم در سرزمين ايران پراكنده شده‌اند كه هنوز نگهباني در آنها براي صيانت ديده نمي‌شه. به اين ترتيب همه تاريخ و طبيعتي كه به قولي از گذشته و به عبارتي از آينده به ما ارث رسيده نابود مي‌شه و از بين مي‌ره.



سفر يك هفته‌اي به خوزستان و لرستان با همسفران محترم و مودب! زمينه ديدار از بيشتر آثار تاريخي و طبيعي خرمآباد، شوشتر، شوش و ايذه رو فراهم كرد؛ البته با چاشني بارندگي و نگراني نسبت به آينده اين مناطق. آشنايي با دكتر مهركيان و تعصب انكار نشدني‌اش در حفاظت از پايگاه تاريخي ايذه هم از نكات فني اين سفر بود. ايشون همچنين «مهوشي» داشت كه نگو و نپرس!! عكس فوق هم عكس اين آقاهه‌ست.



عكس‌هاي سفر به زودي در اين «تارنما» قرار مي‌گيرد!!



خبر خوشحال كننده‌اي هم رسيد و اون رفع مشكل دوستان دوچرخه‌سوار ما در افريقا بود. اون دو چندي پيش در كنگو بودن و برنامه‌هاي فرهنگي خودشون رو اجرا كردن. همچنين زندگي مشترك مريم و شهاب هم ما رو خوشحال و شوكه كرد.

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی