پرونده گم‌شده

about tourism & sport and etc.

۱۶ فروردین ۱۳۸۶

جو ناپايدار



ابتدا گزارش نگران كننده از سازمان ملل در باره تخريب جو زمين: با توجه به ارزیابی‌های گزارش تازه سازمان ملل در مورد جو زمین و برخی چرخش‌ها در سیاست محیط‌زیستی آمریکا، چین و ... به نظر می‌رسد که سال 2007 به سال تمرکز بر مسئله حیاتی تخریب جو زمین و چگونگی مهار آن بدل شود.



تا پایان سده میلادی کره زمین گرمایش بی‌سابقه‌‌ای را تجربه خواهد کرد و میزان متوسط حرارت آن 4/6 درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت. این یکی از ارزیابی‌هایی است که در چهارمین گزارش "شورای جو زمین"، وابسته به سازمان ملل مطرح شده است. این گزارش در سه بخش تنظیم شده است: بخش اول آن با عنوان " پیش‌بینی‌ها" در فوریه گذشته انتشار یافت، بخش دوم، " پیامدهای تغییرات جوی" در روزهای اول ماه آوریل منتشر خواهد شد و موعد انتشار بخش سوم، ماه مه امسال خواهد بود که به اقدامات برای مهار تغییرات اقلیمی اختصاص خواهد داشت. در تهیه گزارش سازمان ملل مجموعا 2500 کارشناس از کشورهای مختلف شراکت داشته‌اند.



در بخش اول چهارمین گزارش شورای جو سازمان ملل، نتیجه تحقیقات در باره روند افزایش گرمای زمین بازتاب یافته است. بر اساس این تحقیقات یازده سال از دوازده سال گذشته گرمترین سال‌ها از 1850 به این سو بوده‌اند. از سال 1850برای اولین بار بشر شروع به ثبت و ضبط ارقام مربوط به تغییرات جوی و میزان گرمای هوا کرده است.



گزارش اول شورای جو سازمان ملل می‌گوید که بنا به ارزیابی روندها و داده‌های موجود و با اتکا به یافته‌های حاصل از شبیه‌سازی‌های کامپیوتری، زمین تا آخر قرن جاری در بهترین حالت 1/1 تا 9/2 و در بدترین حالت تا 4/2 و یا حتی 4/6 درجه گرمتر خواهد شد. کارشناسان سازمان ملل در مجموع افزایش گرمای زمین به میزان 8/1 تا 4 درجه تا پایان قرن حاضر را بسیار محتمل می‌دانند. 4 درجه افزایش گرمای زمین به معنای آن خواهد بود که بسیاری از مناطق اینک سرسبز اروپا نیز به صحرا بدل خواهد شد. ادامه....



موضوع دومي هم وجود نداره! چراكه "مهوشِ مهركيان" امروز به دليل عدم رعايت حقوق پيمانكاري از سوي كارمندان، نويسنده‌ها رو شسته و آويزون كرده تا خشك شن.

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی