پرونده گم‌شده

about tourism & sport and etc.

۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۶

سكوت



آقاي مرعشي، رييس سابق سازمان ميراث فرهنگي در پاسخ به اين سوآل و در خصوص اظهارات برخي مقامات سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مبني بر اينکه در دولت گذشته کار چندان شاخصي در حوزه گردشگري و ميراث فرهنگي صورت نگرفته و تعداد تخت‌هاي مراکز اقامتي در يک سال و نيم گذشته دو برابر تمام سال‌هاي بعد از انقلاب بوده گفت: حرفي جز سکوت در مقابل اين اظهارات ندارم و از شما تقاضا مي کنم حتماً اين را بنويسيد!



وي در ادامه گفت: بيشتر مصوباتي که دولت نهم صادر مي‌کند اکثر قريب به اتفاق آن متقاضي سرمايه گذاري ندارد و تا الان از مجموعه 300 مصوبه‌اي که دولت نهم براي مناطق نمونه گردشگري داشته، حتي براي 10 منطقه آن هم جواز تأسيس صادر نشده، چون متقاضي وجود ندارد.



مرعشي همچنين در مورد طرح مناطق نمونه گردشگري توضيح داد: طرح مناطق نمونه‌ي گردشگري نخستين‌بار به پيشنهاد من به مجلس ارايه شد. قانون به دولت در اين‌باره اجازه داد که به متقاضيان بخش‌هاي غير دولتي در مناطق مستعد اجازه‌ي تاسيس مناطق نمونه‌ي گردشگري را بدهد و مناطق نمونه‌ي گردشگري هيچ تعريف ديگري غير از اين نداشت.




موضوع ديگه‌اي كه جالب اومد برام اينه كه ظاهرا كنفدارسيون فوتبال آسيا ايران را براي مسابقات آسيايي سال 2011 انتخاب نخواهد كرد. در حالیکه ایران نیز یکی از نامزدهای میزبانی جام ملت های آسیا در سا ۲۰۱۱ است گفته می شود کنفدراسیون فوتبال آسیا قطر را به عنوان میزبان این رقابت ها انتخاب خواهد کرد. بنابر سیستم چرخشی، میزبانی سال ۲۰۱۱ سهم یک تیم غرب آسیاست. دلیل اصلی مخالفت با میزبانی ایران ممنوع بودن حضور بانوان در ورزشگاههای ایران است. هند نیز ار ورزشگاه‌های خوبی برخوردار نیست و بدین ترتیب قطری‌ها بدون داشتن رقیب مهمی میزبانی را بدست می‌آورند.

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی