پرونده گم‌شده

about tourism & sport and etc.

۱۹ تیر ۱۳۸۶

عجايب جديد



بعد از اين‌كه امروز تا حدودي از اين قضيه‌ي كلانتري راحت‌! شدم يك موضوع فرهنگي رو در اين سايت مي‌گذارم تا ببينيد و به ارزش‌هاي سازمان ميراث‌فرهنگي و گردشگري و غيره پي ببريد:


لیست عجایب هفتگانه جدید که در آن نام «کلوسئوم» در شهررم ایتالیا هم به چشم می‌خورد، بعد ازظهـــر روز شنبــه(۷ ژوئیه) در لیسبونِ، پایتخت پرتغال منتشر شد. این مراسم به همــت برنارد وبر، میلیونر سوئیسی برگزار شده است.




عجایب هفتگانه جدید که در این فهرست منتشر شده اند عبارتند از: «دیوارچین»، «مجسمه مسیح» در شهر ریودوژانیرو در برزیل، «ویرانه های شهر ماچو‌پیچو» مربوط به تمدن اینکا در کشور پرو، «خرابه‌های شهر چیچن ایتزا» مربوط به تمدن مایا در کشور مکزیک، «مقبره تاج‌محل» در هند، «شهرصخره‌ای پترا» در اردن و بالاخره «کلوسئوم» در شهر رمِ ایتالیا.




نکته جالب توجه اینکه هیچ نامی از آثار تاریخی ایرانی در لیست نهایی رأی‌گیری به میان نیامد. قرار دادن آثاری همچون تخت جمشید یا نقش رستم در میان لیست انتخاباتی قطعاً می‌توانست بر اعتبار علمی این مراسم بیفزاید. چرا که «تخت جمشید» و «نقش رستم» فارس از حیث تاریخی و عظمت شایان ذکر هستند و «مسجد جامع» اصفهان یا مسجد «تاری‌خانه»ی دامغان نیزاز بناهای زیبای جهانند.

1 نظر:

  • در ۳:۰۳ بعدازظهر, تیر ۲۰, ۱۳۸۶, Anonymous ناشناس گفت...

    ]چرا حسين خان جان ما پيشنهاد فرموده بوديم تا تحفه نطنز را به عنوان يكي از عجايب موجود در ايران كانديد كنند اما از بس كه اين ميراث فرهنگي ما سرش به كار واردات توريست ( از بنگلادش و پاكستان ) گرم بود توجه نكر توجه نمي كنند چه ميشود كرد
    !!!
    ضمنا زبانت را در جلو پمپ بنزين ها نكاه دار زبان كه براي حرف زدن نيست زبان در اين مملكت فقط براي گفتن چشم بكار ميرود آ» هم به بالا دست
    عباث!

     

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی