پرونده گم‌شده

about tourism & sport and etc.

۵ مهر ۱۳۸۶

روز جهانگردي



باز هم هفته گردشگري و باز هم صحبت‌هايي كه درباره ضعف و ناكارآمدي سيستم حاكم وجود داره. در اين بين دو اظهار نظر جالب‌تر اومده كه البته متفاوته. اوليش رو آقاي محمدي در اختيار گذاشتند كه پاراگراف اول اون حكايت از بيانگر تمامي واقعيته:



گردش‌گری، چه هنگام می‌تواند به نفع اقتصاد ملی باشد؟ آیا 60 میلیون نفر سفر که به گفته‌ی حمید بقایی قائم مقام سازمان میراث فرهنگی و گردش‌گری، در سه ماهه نخست سال جاری در کشور انجام شده با توجه به این که به استناد همین منبع، در این سفرها 55 درصد اقامت‌ها در خانه اقوام و آشنایان و 45 درصد رفت و آمدها با وسیله‌ی نقلیه‌ی شخصی صورت گرفته است، سودی برای کشور داشته است؟ رفتن از تهران به اهواز در نوروز با پیکان و دیگر خودروهای "ملی" که در هر 100 کیلومتر 12-10 لیتر بنزین می‌سوزانند، و لنگرانداختن در خانه‌ی پسرعمه و دختر خاله ... از جهت هدررفت سوختی که به بهای فروش سرمایه‌های ملی به دست آمده، و از جهت آن که کمکی به رونق کار هتل‌داران و افزایش انگیزه برای ساخت هتل‌های جدید و ارتقای هتل‌های قدیمی نمی‌کند، بیشتر تحمیل هزینه بر گرده‌ی اقتصاد ملی است تا چیزی که بتوان بر آن عنوان پر طمطراق گردش‌گری ( توریسم ) را اطلاق کرد. اين گزارش به زودي مي‌ره روي chn.



دومي اون كه در گفت و گو با يكي از مدرس‌هاي دانشگاهه رو مي‌تونيد اينجا بخونيد.



اما بد نيست بدونيد كه شعار روز جهاني جهانگردي امسال" گردشگري درها را به سوي زنان مي‌گشايد" است كه تقريبا در ايران كاربردي نداره! درسته؟!

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی