پرونده گم‌شده

about tourism & sport and etc.

۱۷ مهر ۱۳۸۶

پژوهش در گردشگري

اين مصاحبه به دلايلي هنوز روي سايت نرفته بد نيست بخونيدش:

يك مدرس گردشگري معتقد است انجام مطالعات كاربردي و پژوهش در بخش گردشگري هيچ پايه و اساسي ندارد و تنها براساس زد و بند و توافقات پشت پرده امكان‌پذير است. وي همچنين معتقد است بخش دولتي گردشگري تا اين لحظه رويكرد همراه با استقبالي از انجمن متخصصان گردشگري نداشته است.

اسرافيل شفيع‌زاده، عضو انجمن متخصصان گردشگري و مدرس گردشگري با اعلام اينكه مطالعات و پژوهش‌ها را افراد صاحب‌نام و صاحب دانش و تجربه امكان‌پذير برعهده دارند افزود: افرادي كه در انجمن متخصصان گردشگري هستند از فعالان صنعت گردشگري كشور بوده و مي‌توانند شرايطي را فراهم آورده كه سازمان‌هاي مسئول در بخش گردشگري كشور پيش از اتخاذ سياست كلي خودشان يا فعاليت‌هاي اجرايي، ‌با اين انجمن مشورت كنند.

وي گفت: اجراي بدون مطالعه پروژه‌هاي گردشگري و عدم ظرفيت‌سنجي مناسب در مناطق مختلف و درنظر نگرفتن ملاحظات زيست‌محيطي، ‌فرهنگي و اجتماعي مي‌تواند سبب بروز دشواري يا نابهنجاري در جامعه شود.

اين كارشناس اضافه كرد: انجام مطالعات با اتكا به انجمن‌هايي مانند انجمن متخصصان گردشگري شرايطي را فراهم مي‌آورد تا مسئولان تصميمات مثبتي را اتخاذ كنند؛‌ در مراحل اجرايي هم مي‌توان از مشاوره انجمن بهره‌مند شوند.

شفيع‌زاده درعين‌حال عنوان كرد: معمولا افراد صاحب علم و تجربه در انجام مطالعات گردشگري ناديده گرفته مي‌شوند؛ درحاليكه تشكيل اين انجمن فرصت بزرگي است كه شايستگي اعتناي مسئولان گردشگري سازمان ميراث‌فرهنگي را دارد!

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی