پرونده گم‌شده

about tourism & sport and etc.

۱۷ مهر ۱۳۸۶

رالي





بنابر اعلام كميته برگزاري رالي سن‌پترزبورگ – پكن،‌ بيش از 80 شركت‌كننده تاكنون براي شركت در اين رالي اعلام آمادگي كرده‌اند. اين مسابقه توسط "رنه‌مج كانسپت" سازماندهي شده و استقبال از آن به مرور رشد فزاينده‌اي يافته است.


اين 80 شركت‌كننده نمايندگاني از 15 مليت مختلف هستند كه در ميان ان‌ها نيز نامي از ايران به چشم نمي‌خورد.



در اين مسابقه شركت‌كنندگان از كشورهاي روسيه،‌قزاقستان و چين عبور مي‌كنند و در16 مرحله بيش از 10 هزار كيلومتر را طي خواهند كرد. اين رالي از 12 تا 28 "جون" سال 2008 ميلادي برگزار مي‌شود.



اين مسير شامل جنگل‌هاي روسيه، كوهستان‌هاي اورال و همچنين دشت‌هاي وسيع قزاقستان است. توانمندي‌هاي طبيعي و مسيرهاي كويري ايران نيز مي‌توانست شرايط ميزباني را نصيب ايران كند اما تعلل چندباره مسئولان مربوطه از جمله فدراسيون موتورسوراي و اتومبيل‌راني،‌كانون اتئمبيل‌راني و جهانگردي و سازمان ميرث فرهنگي و گردشگري باعث شده اين فرصت بارها از ايران گرفته شود؛‌درحاليكه قرار بود با توافقات ايجاد شده ميان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و شركت "رنه‌مج كانسپت" ايران در سال 2007 ميزبان رالي جام‌جهاني استانبول – پكن شود كه عملا با ناهماهنگي‌هاي مديران جديد سازمان ميراث فرهنگي و كارشكني‌هاي فدراسيون اتومبيل‌راني غير ممكن شد.


رالي سن‌پترزبورگ – پكن در سه بخش حرفه‌اي،‌نيمه‌حرفه‌اي و آماتور برگزار مي‌شود و علاقه‌مندان مي‌توانند از سراسر دنيا در آن شركت كنند.


رنه‌مج،‌ مدير برگزار كننده اين رالي در اين باره اعلام كرده است: «شركت‌كنندگان در اين رالي بدون شك با بسياري از صحنه‌ها و مناظر زيباي طبيعي روبرو مي شوند كه خاطرات ان سال‌ها در اذهان باقي مي‌ماند.»


پوشش رسانه‌اي اين رقابت بر جذابيت‌هاي اين رالي افزوده است.

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی