پرونده گم‌شده

about tourism & sport and etc.

۹ دی ۱۳۸۵

خداحافظ ديكتاتور




صدام حسين،ديكتاتور عراق پس از تاييد حكم اعدام صبح امروز، شنبه به دار مجازات آويخته شد. ظاهرا سال 2006 سال خوبي براي ديكتاتورها در دنيا نبود. پس از مرگ پينوشه و حالا صدام و در كنار اون بيماري فيدل كاسترو ديكتاتورها سال اندوهباري رو به پايان مي‌برند و اميدوارند حداقل در اين دقايق پاياني اتفاقي ديگر نيافتد.



مقامات عراقی رسما تأييد کردند که صدام حسين اندکی قبل از ساعت شش بامداد روز شنبه در بغداد به دار آويخته شد. اين موضوع بيش از همه بيانگر بي‌دوامي دوران قدرته.



رهبر سابق عراق در دادگاهی ويژه که بيش از يک سال ادامه داشت، به جرم "جنايت عليه بشريت" به اعدام با چوبه دار محکوم شد. او در پنجم نوامبر ٢٠٠٦ به جرم كشتار ١٤٨ نفر در شهرك دوجيل عراق به «جنايت عليه بشريت» محكوم شد و دادگاه تجديد نظر عراق هفته‌ی گذشته حكم اعدام وی را تاييد كرد. بيشتر بخوانيد...



ملت ايران و كردهاي عراق هرگز قتل عام اهالي حلبچه و دركنار اون ساير وحشي‌گري‌هايش رو فراموش نمي‌كنند.



علاوه بر او «برزان تكريتی» برادر ناتنی صدام حسين و «عواد البندر»، از مقام‌های قضايی در حكومت صدام نيز بامداد شنبه با چوبه دار اعدام شدند.



صدام حسين در سال ۱۹۳۷ در روستايی پرت و گمنام به نام عوجه به دنيا آمد و با فقر و محنت بزرگ شد.در محيطی خشن و آکنده از تعصبات قبيله ای بار آمد، که عطوفت و مهربانی در آن جايی نداشت. در خانواده و جامعه و مدرسه جز شرارت و کينه توزی درسی نياموخت و اينگونه بود كه توانست به ديكتاتور قرن تبديل شود.

3 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی