پرونده گم‌شده

about tourism & sport and etc.

۱۴ شهریور ۱۳۸۶

مِي




آیا می‌دانید که به گفته مدیرکل مطالعات معاونت اجتماعی ناجا، طی سالهای اخیر، داروخانه‌های شهر تهران با تقاضای بی‌شماری از سوی افراد جوان برای خرید الکل سفید مواجه شده‌اند، تقاضایی که شاید غیرطبیعی و فراتر از نیازهای دارویی و بهداشتی بوده و نگران‌کننده به نظر می‌رسد.



آیا می‌دانید که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور نظارت بر تولید و کنترل مصرف غیرمجاز الکل سفید، کارخانه‌داران را ملزم به افزودن ماده تلخ‌کننده کرده‌است؟ اما از آنجا که این نظارت مختص تولیدکنندگان دولتی بوده و نظارت کمتری بر شرکت‌های خصوصی در این زمینه اعمال می‌شود، لذا اقدام مورد نظر تأثیر چندانی بر کاهش تقاضا نداشته‌است.



آیا می‌دانید که شرکت‌های خصوصی به تولید الکل‌هایی اقدام می‌کنند که حاوی اسانس‌های خوراکی و با طعم‌های مختلف است؟



آیا میدانید که عرضه الکل سفید در سوپرمارکت‌ها غیرقانونی و ممنوع است ولی برخی از فروشگاهها الکل سفید را همراه با کالاهای دیگر و در بسته‌بندی ویژه عرضه می‌کنند؟



آیا می‌دانید که مصرف الکل سفید در طولانی‌مدت باعث عارضه کبد چرب شده و به دنبال آن کبد کارایی خود را از دست می‌دهد و نمی‌تواند سموم بدن را دفع کند و تجمع این سموم در بدن، باعث بروز مشکلات زیادی نظیر زردی و یرقان، بزرگی کبد، آب آوردن شکم و تمام اندام می‌شود که در این صورت پس از یک تا دو سال باعث مرگ فرد مصرف‌کننده می‌شود؟



آیا می‌دانید که طبق اظهارات یکی از فرماندهان نیروی انتظامی ورود مشروبات الکلی به استان تهران ۱۵ برابر شده؟


آیا می‌دانید که ایران یکی از بزرگترین بازارهای مصرف الکل در خاورمیانه است و مشروباتی که هم‌اکنون وارد ایران می‌شوند بیشتر از ۴۰ درصد الکل دارند و در اکثر موارد با قرص‌های شادی‌بخش مصرف می‌شوند؟



نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید آزاد شدن مشروب باعث کمتر شدن مصرف آن می‌شود یا برعکس؟ چند نفر از شما مشروب را به خاطر هیجان ناشی از ممنوعیتش دوست دارید؟ چند نفر واقعا خود مشروب را دوست دارید؟ فکر می‌کنید آزادی در این یک مورد خاص مفید است یا مضر؟

1 نظر:

  • در ۱۱:۵۱ قبل‌ازظهر, شهریور ۱۷, ۱۳۸۶, Anonymous ناشناس گفت...

    من می گم عزیز من ول کن قانون و مقررات و این چیز هارو
    می گم بچسب به خودت و زندگی ات
    حالا حال می کنی بخور بریز بپاش
    ولی زندگی یادت نره

     

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی